3. června 2013

S čím fotí slavní fotografové...

Antonín Kratochvíl    www.antoninkratochvil.com
je nejúspěšnější Český fotožurnalista a portrétní fotograf. Účastnil se velkého množství konfliktů a zaznamenával utečence v Bosně, pašeráky v Guatemale, nebo oběti Aids v Zimbabwe. V roce 1997 vyhrál první místo v soutěži World Press Photo v kategorii Portrét. To je ovšem jen zlomek z jeho kariéry fotografa. Antonín Kratochvíl je částečným zastáncem filozofie One Lens One camera. To v tom smyslu, že podle svých slov fotí výhradně s objektivem 28mm na full frame, nebo kinofilm. Díky tomu zná dokonale každý roh svého objektivu a tomu dává možnost soustředit se více na obsah. V současnosti pracuje s technikou Canon.
by Antonin Kratochvíl




 


Steve McCurry    stevemccurry.com
je jeden z nejslavnějších fotografů Magnum. Jeho nejznámější snímek je portrét afgánské dívky jménem Šarbat Guly, která přišla o své rodiče a její silný pohled dal vzniknout jednomu z nejslavnějších portrétů všech dob. V té době pracoval, jako většina fotožurnalistů, s filmem Kodachome. Steve McCurry je firmou Leica často propagován jako "jejich" fotograf, přestože pracuje především s Nikonem. Vlastně jsem nenašel zmínku, že by kdy pracoval s Leicou. V současnosti podle svých slov pracuje s Nikonem D7000 a D3x. Výjimečně používá Hasselblad. Dřívě používal 28mm, 35mm a 50mm objektivy a dnes upřednostňuje flexibilnější řešení v podobě Nikkoru 28-70mm.

by Steve McCurry



Robert Capa 
byl maďarský válečný fotograf, fotožurnalista a spoluzakladatel agentury Magnum Photos. Absolvoval pět různých válek - španělskou občanskou válku v letech 1936–1939, druhou čínsko-japonskou válku, druhou světovou válku, první arabsko-izraelskou válku a válku indočínskou. Kolem techniky Capy se šíří doslova legendy a jelikož se i potencionálně důvěryhodné zdroje přou, je v podstatě nemožné zjistit pravdu. Ve hře jsou každopádně dálkoměry Leica a Contax, na střední formát potom Rolleicord. Nejvíce ovšem převládá názor, že po Španělské občanské válce vyměnil svou Leicu za v té době dražší Contax. Byl to fotožurnalista, používal dálkoměr a navíc je autorem výroku ,,Nejsou-li vaše fotografie dost dobré, nebyli jste dost blízko", proto bych dal ruku do ohně, že fotil s objektivy 28mm, 35mm a výjimečně 50mm.

by Robert Capa














Henri Cartier-Bresson
byl Francouzský fotograf považovaný za zakladatele moderní fotožurnalistiky. Jeho první fotoaparát byl dálkoměr Leica s 50mm objektivem díky které se stal na tehdejší poměry jako fotograf "neviditelný". V té době nebyla Leica jakožto první kinofilmový fotoaparát tolik rozšířená. Díky tomu lidé na Bressonových fotkách působí velmi přirozeně a na specifičnost snímků měl vliv i fakt, že i pro autora byl proces focení mnohem pohodlnější.

by Henri Cartier-Bresson