26. srpna 2013

Fotograf ze Země 4: František Drtikol (+dokument Mystická Cesta)

Nemám vyloženě vzory ve fotografech, ale jestli mě někdo zásadněji ovlivnil, byl to František Drtikol. Nemyslím si, že mu straním, protože to byl Čech. Ano je spousta světově uznávaných fotografů, kteří vytvořili fascinující snímky, někdy i celé série. Většinou ale jejich tvorbu vnímám povrchněji. Zaujme mě určitý prvek, osoba, nebo místo. S něčím na fotografii se ztotožním, nebo se mi prostě líbí vizuálně. Ovšem u tvorby Františka Drtikola jakoby tohle nehrálo roli. Jakoby sdělení bylo intenzivnější a více se mě týkalo. Občas mnou probleskne pocit, že postavy z fotografie, či autor jsou se mnou v místnosti. Těžko hodnotit, jestli mě ovlivnila jeho tvorba jako fotografa. Ale řekl bych, že nepatrně. Každopádně mě ovlivnila lidsky a to je zásadnější...ale dost, ještě bych se dostal k nesmrtelnosti brouka. V tomto příspěvku jde především o výborný dokument o tomto významném českém fotografovi...